عوامل موثر بر بهای اونس طلا در هفته جاری
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر تنش های سیاسی بین المللی و انتشار آمارهای اقتصادی در چین؛ آمریکا و اروپا خواهد بود .

قیمت طلا.چین.آمریکا.اروپا.آتش بس.طلا و نفت.بین المللی.ارزش دلار.فلز زرد

 

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز؛ قیمت طلا درپایان جمعه به مرز 1310 دلار رسید تا در هفته ای که گذشت رشد 1.25 درصدی را تجربه کند. قیمت نقره نیز به 19.94 دلار در هر اونس رسید تا قیمت این فلز نیز در هفته گذشته با کاهش 2.1 درصدی روبرو شده باشد.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی جدید کیتکو نیوز نیز اکثر کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. تصمیم روسیه برای تحریم واردات محصولات کشاورزی از آمریکا و اروپا موجب تشدید تنش در روابط روسیه و غرب شده است و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا داشته است.

پایان آتش بس در نوار غزه و از سر گرفته شدن درگیری ها در این منطقه نیز موجب نگرانی شدید سرمایه گذاران شده است. دستور اوباما برای حمله هوایی آمریکا به شمال عراق برای جلوگیری از پیشروی داعش نیز عامل مهمی بر روند قیمت طلا بوده است و به نظر می رسد طی هفته آینده نیز این عوامل تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشند.

موسسه مالی بارکلی نیز اعلام کرد: تحولات سیاسی بین المللی به خصوص در خاورمیانه و اوکراین تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا و نفت و سایر کالاها خواهد داشت و انتشار آمارهای اقتصادی مهم در آمریکا؛ چین و اروپا نیز بر این روند تاثیر گذار خواهد بود.

موسسه بارکلی افزود: سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1300 دلار خواهد بود. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1325 دلار است و در صورت شکسته شدن این سطح طلا به زودی به بیش از 1345 دلار خواهد رسید.

کوین گرادی تحلیلگر ارشد موسسه فونیکس فیوچرز نیز تاکید کرد: علی رغم تنش های سیاسی بین المللی نیروهای ساختاری بازار طلا هنوز ضعیف و بی ثبات است. تا زمانی که قیمت طلا بار دیگر به 1280 تا 1285 دلار نرسد تقاضای فیزیکی با افزایش روبرو نخواهد شد.

دانیل پاویلونیس تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز نیز تاکید کرد: افزایش ارزش دلار و بهبود شرایط اقتصادی آمریکا فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده و مانع از رشد فزاینده قیمت این فلز زرد می شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی